Angajații au triplat veniturile companiei, la scurt timp după ce șeful le-a trimis acest mesaj. Ce conținea anunțul care i-a motivat pe toți
Banii sunt cel mai important stimulent pe care șefii îl pot acorda angajaților lor. Atunci când salariații sunt mulțumiți, rezultatele bune nu întârzie să apară. Acest lucru e demonstrat de povestea CEO-ului Gravity Payments, Dan Price.
Gravity Payments, o companie de procesare de carduri de credit din Seattle, se bucură de un succes uriaș pe piață. În ultimii ani, veniturile sale s-au triplat.
Totul a pornit de la un anunț făcut de CEO-ul companiei
CEO-ului Gravity Payments, Dan Price, a luat, în urmă cu șase ani, o decizie radicală privind nivelul de salarizare din cadrul companiei.
Dan Price a anunțat că își va reduce propriul salariu de 1 milion de dolari cu 90% și va aduce salariile angajaților săi la minimum 70.000 de dolari pe an.
„A fost un gest foarte frumos şi în orice zi când conduc spre muncă sau spre o întâlnire, mă simt foarte recunoscător în legătură cu relaţia pe care o am cu angajaţii”, a declarat CEO-ul Gravity Payments.
Potrivit acestuia, nivelul de trai al salariaților s-a îmbunătățit semnificativ. Aceștia și-au putut extinde familia, dând naștere mai multor copii și s-au putut muta în case mai spațioase și confortabile.
Însă efectele benefice s-au ținut lanț și au ajuns, ca un bumerang, la companie. Veniturile firmei s-au triplat de atunci, spune CEO-ul, mândru de realizarea sa, dar și de faptul că angajații, odată ce au fost stimulați financiar, și-au dat mai mult interesul pentru serviciu.
„Șase ani mai târziu și veniturile noastre s-au triplat. Mai important, personalul și compania noastră prosperă în diferite moduri”, a declarat Dan Price pentru revista People. „[Avem] o creștere de 10 ori a caselor noi cumpărate și a bebelușilor născuți. Angajații au sporit economiile și și-au plătit datoriile.”
CEO-ul a fost inspirat să-și reducă salariul după ce a citit un studiu din 2010 realizat de Angus Deaton și Daniel Kahneman . În cadrul cercetării, autorii au susținut că fericirea și bunăstarea cuiva pot crește odată cu venitul, dar numai până la un anumit punct. Ei credeau că un salariu de peste 75.000 de dolari nu va afecta în mod semnificativ bunăstarea emoțională a cuiva și că veniturile mai mari decât acestea ar putea cumpăra satisfacția vieții, dar nu și fericirea.
Apoi, după ce a vorbit cu o prietenă care a spus că un salariu de 70.000 de dolari ar ajuta-o să crească un fiu și să plătească o chirie, Price a fost inspirat să facă o schimbare la compania sa din Seattle.
Ce s-a întâmplat de atunci, e istorie și a făcut deja înconjurul lumii, oferind șefilor de pe tot Globul un exemplu viu și concret al faptului că fericirea angajaților și liniștea lor financiară înseamna, în mod direct, și prosperitatea companiei pentru care lucrează.